کاور از جمله پوشش های محافظتی خودرو محسوب می شود که امروزه مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است. در مقاله حاضر به بررسی ویژگی ها و انواع این کاور ها می پردازیم. کاورها در حالت کلی به دو دسته رنگی و بی رنگ تقسیم می شوند.  کاورهای رنگی شامل کاورهای مات، براق و کرومی می شوند. کاورهای بی رنگ یا PPF  نیز به دو دسته مات و براق تقسیم می شوند.

 

کاورهای رنگی بیشتر برای جذابیت بصری مورد توجه قرار می گیرند و خاصیت حفاظتی آنها کمتر از کاورهای بی رنگ می باشد. کاورهای بی رنگ محافظ بسیار خوبی برای رنگ و بدنه خودرو محسوب می شوند و در صورت استفاده از جنس مرغوب تا 5 سال یا بیشتر می توانند خاصیت حفاظتی خود را حفظ کند. همچنین بعضی از کاورهای بی رنگ دارای خاصی خود ترمیمی می باشند.

 

 

به لحاظ قیمت کاورهای بی رنگ گران تر هستند. برای مثال برای اجرای کاور روی خودروهای نسبتا بزرگ چنانچه از کاور بی رنگ استفاده شود با احتساب دستمزد نصب هزینه ای بالای 20 یا 25 میلیون تومان در پی خواهد داشت. ولی چنانچه از کاورهای رنگی استفاده شود این هزینه بالای 15 یا 20 میلیون تومان خواهد بود.

یکی از سؤالاتی که مشتریان کاور دارند این است که آیا به لحاظ قانونی منعی برای استفاده از این کاورها وجود دارد چرا که در بعضی مواقع رنگ خودرو عوض می شود؟ در پاسخ باید گفت چنانچه کاور انتخاب شده طیف رنگ یکسانی با رنگ اصلی خودور داشته باشد مشکلی وجود نخواهد داشت.

 

یکی دیگر از نکات مهم که مشتریان نصب کاور باید در نظر داشته باشند نحوه نگهداری کاور می باشد.  از مهم ترین آسیب های که می تواند به کاور وارد شود میتوان به اسیدها، فشار بسیار زیاد آب در کارواش ها و حرارت بسیار زیاد اشاره کرد. البته در شرایط عادی هیچ مشکلی برای کاور خودرو پیش نمی آید. برای مثال در محیط معمولی حتی اگر دمای هوا به 60 درجه سانتی گراد و یا 30- درجه سانتی گراد برسد آسیبی به کاور وارد نخواهد شد. بعضی از شرکتهای معتبر تولید کننده کاور بدنه خودرو دوره خود را تا 3 سال گارانتی می کنند.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت های شرکت های تولید کننده نیز مراجع کنید. برای مثال شرکت تِک رَپ یا TECH WRAP یکی از شرکت های تولید کننده انواع کاور خودرو می باشد. در لینک زیر می توانید اطلاعات زیاد و مفیدی در مورد این شرکت به دست آورید. https://teckwrap.com